6 Şubat 2012 Pazartesi

Ford Otosan sektöründe en çok satan marka olmasını, Ar-Ge' ye en çok yatırım yapan şirket olmasına bağlıyor

Otomotiv sektöründe 10 yıldır üst üste en çok satan marka olan Ford Otosan, Kocaeli'nde yeni açacağı fabrikanın temelini hazırlarken, 2012'de de yeni marka ile geleceğinin müjdesini verdi.

2012'de Kocaeli’nde yeni fabrika yatırımı gerçekleştireceklerini açıklayan Ford Otosan Genel Müdürü Nuri Otay, 110 bin araç üretim kapasitesine sahip olacak fabrikada yeni hafif ticari aracın temellerini atacaklarını söyledi. Otay, ayrıca 2012'de yeni bir marka oluşturmayı hedeflediklerini vurguladı.

Otomotiv sektöründe 10 yıldır üst üste ‘En çok satan marka’ olarak kırılması güç bir rekora imza atan Ford Otosan, yeni bir fabrikanın temelini atarken 2012’ye yeni bir marka vaadi ve rekorlarını daha da geliştirme beklentisiyle giriyor.

Tam 10 yıldır üst üste Türkiye otomotiv pazarının lideri olan Ford, 2011 yılı sonuçlarını ve 2012 hedeflerini kamuoyuyla paylaştı.

2011’de, 141 bin 633 adetlik araç satışıyla yeni bir rekora imza atan ve yüzde 15,6 pazar payıyla en çok tercih edilen marka olan Ford, 2012 yılında da 11’inci kez Türkiye’nin en çok satan markası olmayı hedefliyor.

Nuri Otay: 2012’de 11’inci kez liderliği hedefliyoruz
Ford Otosan Genel Müdürü Nuri Otay, konuşmasında başarılarının arkasındaki gücü şöyle özetledi: “2011’de; 17 yeni teknoloji, 8 motor seçeneği ve 7 yeni modelimizi pazara sunarak ticari, binek ve kamyon pazarlarında yeni rekorlar kırdık. İnönü fabrikasında ürettiğimiz yakıt ekonomisi sağlayan Transit Duratorq motorlarımız; Yeni Focus modelimiz ve beraberinde getirdiği yüksek teknolojiler, Kuzey Amerika’ya 90 bin adedi geçen Connect ihracatımızla birlikte ihracatta 1,5 milyon sınırını aşmamız, Global Cargo’daki büyüme stratejimiz, 175 bininci Cargo teslimatı başarılarımızın kilometre taşlarını oluşturdu. 50 ülkeye ihraç ettiğimiz “New York Fatihi” Transit Connect yılın en çok satan modeli olarak bizi gururlandırırken, Ford Transit, yine kendisinden sonra gelen üç markanın toplamından fazla satarak 46 yıllık başarı tarihine bir yenisini daha ekledi. 2011’de yüksek teknolojilerle donatarak yenilediğimiz Focus, Fiesta ve C-MAX’ın yanı sıra, satışları bir önceki yıla göre yüzde 80 artan Cargo’nun yeni ürün gamı da ticari araç sınıfında yükselişimizin sürmesinde önemli rol oynadı. Tüm Türkiye’ye tekrar teşekkürlerimizi sunuyorum.”

Ford’un Avrupa’daki 4’üncü büyük pazarı oldu
Ford, 2011 yılında sadece Türkiye’nin en çok satan markası olmakla kalmadı, yüzde 29.3’lük ticari araç pazar payı ile Avrupa’daki en yüksek pazar payını elde ederek Ford bünyesinde de lider oldu. 141 bin 633 adetlik perakende satış ile Türkiye, toplam satış adedi bazında Fransa ve İspanya’yı geride bırakarak İngiltere, Almanya ve İtalya’nın ardından Ford’un Avrupa’daki 4’üncü büyük pazarı haline geldi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder